صفحه اصلي > شرح خبر 


Share
کدخبر: ٥١٥٧
تاريخ انتشار: ١٨:٥١ - 1395/09/04
بازنمایی ارزش‌های نشانه‌ای سبك زندگی ایرانی در تبلیغات پخش شده از رسانه ملی
این پژوهش به دنبال پاسخ به این سؤال است كه در تبلیغات پخش شده از صدا و سیما، كدام دسته از ارزش‌های نشانه‌ای دوره باستان، اسلامی و مدرن در قالب سبك زندگی، بازنمایی شده است.

پدیدآور: عاطفه حیدری
مقطع: کارشناسی ارشد
محل ارائه: دانشكده ارتباطات دانشگاه صدا و سیمای ج.ا.ا.
سال ارائه: ۱۳۹۱

این پژوهش به دنبال پاسخ به این سؤال است كه در تبلیغات پخش شده از صدا و سیما، كدام دسته از ارزش‌های نشانه‌ای دوره باستان، اسلامی و مدرن در قالب سبك زندگی، بازنمایی شده است؛ از‏این‏رو پژوهش حاضر، به نشانه‌شناسی آگهی‌های تلویزیونی با توجه به ارزش‌های نشانه‌ای سبك زندگی ایرانی در تبلیغات بازرگانی پرداخته است. بدین منظور تیزرهای پخش شده از شبكه سه سیما، طی دو ماه پایانی سال ۱۳۹۰ مطالعه شدند. تصاویر بر پایه چارچوب‌های نظری سوسور، پیرس، بارت و اكو در زمینه نشانه‌شناسی تصویر بررسی شد و نهایتاً با استفاده از الگوی سلبی و كادوری در سه سطح توصیفی، بیان معانی آشكار رموز به كار رفته در آن و تحلیل معانی تلویحی و دلالت‌های ضمنی تحلیل شدند.نتایج نشان داد در بافت فرهنگی اكثر تیزرها، استفاده از سنت‌ها و رسوم و آیین‌های ملی و میهنی بیشتر به نمایش درآمده بود. در برخی از آن‌ها، این نگاه باستانی با اشاراتی از ارزش‌های دینی همراه بوده است. به نظر می‌رسد توسعه روزافزون وسایل ارتباطی و تمایل به كسب آسایش بیشتر در زندگی امروزی، استفاده از نشانه‌های زندگی مدرن را جایز می‌داند.

برچسب ها:
رسانه ملی, پیام های بازرگانی, تبلیغات صداو سیما, سبک زندگی اسلامی,
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




پربيننده ترين ها