صفحه اصلي > شرح خبر 


Share
کدخبر: ١١٢٢٨
تاريخ انتشار: ٠٥:٤٨ - 1396/10/21
کاهش مصرف شیرینی و شکلات با 20 دقیقه خواب بیشتر در روز‎
کیک و شیرینی از جمله خوراکی های هوس انگیزی هستند که بسیاری افراد به سختی می توانند دست رد به سینه آنها بزنند؛ اما این علاقه بی اندازه چندان هم برای سلامت ما بی ضرر نیست. به نظر شما با چه روش هایی می توان مصرف شیرینی جات را کاهش داد؟ آیا حذف کردن این خوراکی ها از زندگی امکان پذیر است؟
کاهش مصرف شیرینی و شکلات با 20 دقیقه خواب بیشتر در روز‎

به گزارش آی سبک، شاید قدری در نگاه اول بی ارتباط به نظر برسد ولی واقعیت این است که تمایل به مصرف شیرینی ارتباط مستقیمی با میزان خواب انسان دارد؛ در واقع افرادی که در طول روز ساعات بیشتری را در تخت خواب می گذرانند نسبت به دیگران تمایل کمتری به خوراکی های شیرین دارند. آن طور که نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده نشان می دهد، تنها 20 دقیقه خواب اضافی برای صرفه نظر کردن از یک برش کیک لذیذ کافی است.

بر این اساس، افرادی که روزانه کمتر از 7 ساعت می خوابند اگر تنها 20 دقیقه مدت زمان بسته نگه داشتن چشمان خود را بیشتر کنند، تمایل کمتری به مصرف خوراکی های شیرین پیدا خواهند کرد. همین دقیقه های در ظاهر ناچیز باعث می شود شما به راحتی یک برش کیک یا سه شکلات را نادیده بگیرید. دلیل چنین اتفاقی به سازوکار مغز ما ارتباط دارد؛ چراکه کمبود خواب باعث می شود سلول های مغز واکنش بیشتری به غذاهای ناسالم داشته باشند و مقاومت انسان برابر خوردن انواع خوراکی ها را کاهش می دهد. به همین خاطر، بسیاری از افرادی که با کمبود خواب مواجه هستند از اضافه وزن نیز رنج می برند.

بنابراین، اگر هر چه می کنید توان مقاومت برابر شیرینی و شکلات را ندارید؛ ساده ترین و کم هزینه ترین راه تغییر در ساعات خواب است. کافی است یک ماه روزانه 20 دقیقه بیشتر بخوابید تا اثرات شگفت انگیز این راهکار در کاهش تمایل به خوراکی های لذیذ اما ناسالم شیرین را ببینید.

منبع: شفقنا به نقل از دیلی میل

برچسب ها:
شیرینی, شکلات, خواب,
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




پربيننده ترين ها