صفحه اصلي > شرح خبر 


Share
کدخبر: ١٠٣٣٣
تاريخ انتشار: ٠٤:٤٦ - 1396/06/19
شاغل در فضای مجازی هستم!
این روزها با گسترش سریع ارتباطات از راه دور، فضای مجازی به محلی برای کسب و کار تبدیل و بسیاری از خرید و فروش ها و ارائه خدمات به مردم نیز از قالب سنتی خارج شده است و در فضای مجازی صورت می گیرد.
شاغل در فضای مجازی هستم!

* همسایه تان در مسافرت های خارجی خود، پوشاک خریده و به فروش اینترنتی اقدام کرده است.
* یک مربی بدنسازی گروهی ایجاد کرده و به صورت اینترنتی برنامه ورزشی یا رژیم غذایی می دهد.
* در اینستاگرام پیجی را دنبال می کنید که می توانید به طور اینترنتی غذا سفارش دهید.

این روزها با گسترش سریع ارتباطات از راه دور، فضای مجازی به محلی برای کسب و کار تبدیل و بسیاری از خرید و فروش ها و ارائه خدمات به مردم نیز از قالب سنتی خارج شده است  و در فضای مجازی صورت می گیرد. شاید شما نیز جزو افرادی باشید که جذابیت فضای مجازی سبب شده ترجیح دهید به جای کسب و کارهای سنتی، به مشاغل مجازی روی بیاورید. اگر می خواهید کسب و کار مجازی موفق تری داشته باشید، توصیه های مقابل را بخوانید:

  تبلیغ مستقیم ممنوع
 حتما در تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردهای تبلیغاتی شهر و ... مشاهده کرده اید که تبلیغات مستقیم به طورمعمول نتیجه مطلوبی به همراه ندارد و مخاطب ترجیح می دهد شبکه تلویزیون را عوض کند یا از بیلبوردی که جلوی چشمش است، روی بگرداند. تبلیغ در فضای مجازی نیز از این قاعده مستثنا نیست. گاهی تبلیغ بسیار مستقیم یک محصول یا خدمات خاصی، بیش از آن که مخاطب را به خود جذب کند، احساس دلزدگی ایجاد می کند. سعی کنید حسی از توانایی و کارآمد بودن آن چیزی که می خواهید تبلیغ کنید در مخاطبان مجازی ایجاد کنید. اجازه دهید مخاطب قبل از هر چیزی از بودن در گروه، کانال، اپلیکیشن یا سایت شما احساس رضایت کند و پس از اعتماد به خدماتی که شما ارائه می دهید، در صورت تمایل از خدمات شما استفاده کند.

  با روان مخاطب بازی نکنید!
یک مسئله عمده در کسب و کارهای مجازی، بازی با روان مخاطب و در نهایت فراری دادن اوست. احتمالا شما هم در فضای مجازی این مسئله را مشاهده کرده اید که تعداد زیادی از افراد به جای این که جذب شوند، ترجیح داده اند فضای موجود را ترک کنند. برای احترام به آرامش مخاطبان خود، زمان مشخصی را برای به اشتراک گذاری مطالب اختصاص دهید، از ارسال مطالب تکراری و تبلیغات رگباری جدا بپرهیزید! تخفیف هایی که در ارائه خدمات در نظر گرفته اید، در تعداد دفعات محدود و در بازه های زمانی خاصی به اطلاع مخاطبان برسانید. مخاطب مجازی شما در صورتی که پاسخ سوالاتش را به موقع دریافت نکند، برآشفته خواهد شد؛ بنابراین زمانی را برای پاسخ گویی به سوالات مشتریان در نظر بگیرید.
 
  کار را شخصی نکنید
این روزها بسیاری از افراد در فضای مجازی پس از اسم و رسم پیدا کردن یا جمع کردن تعداد زیادی فالوئر، صفحه یا سایت شخصی خود را به محلی برای کسب و کار تبدیل و شروع به تبلیغ می کنند. این کار ممکن است برای  مخاطبی که مدت های زیادی آن صفحه را دنبال می کرده، قدری نچسب به نظر برسد؛ چراکه حریم شخصی و مرز کاری با یکدیگر تداخل پیدا کرده است؛ بنابراین بهتر است برای راه انداختن یک کسب و کار مجازی، از طریق ایجاد یک حساب کاربری مجزا و مرتبط با نام تجاری محصول، به طور رسمی فعالیت کاری خود را آغاز کنید.
 
  ارتباط مجازی قوی برقرار کنید
شاید در وهله اول این طور به نظر برسد که ارتباط با مشتری در کسب و کار حضوری اهمیت ویژه ای دارد، اما برای یک کسب و کار مجازی موفق نیز برقراری روابط مستحکم با مشتریان حائز اهمیت است؛ بنابراین با ادبیاتی محترمانه اهداف و برنامه های گروه یا سایت خود را اعلام کنید، فعالیت اعضای گروه یا صفحه خود را کنترل کنید، نظرات مخاطبان را بخوانید، به اشتراک گذاشتن مطالب غیرمرتبط با زمینه کسب و کارتان یا پرسیدن سوالات غیرتخصصی را گوشزد و در صورت لزوم حذف کنید، با مشتری های سابق و همیشگی خود ارتباط مطلوبی داشته باشید.

  از قدرت تاثیرگذاری بصری غافل نشوید
این روزها قدرت تاثیر گذاری یک تصویر، بسیار بیشتر از پیام نوشتاری است. هر چقدر محصول یا خدماتی که شما ارائه می دهید، مطلوب باشد، اگر مخاطب آن را به صورت تصویری نبیند، نمی تواند درباره استفاده از آن تصمیم بگیرد؛ بنابراین عکس های مناسب و زیبایی از خدمات و محصولات خود تهیه کنید. جزئیات مربوط به محصول یا خدمات خود را کامل و خلاصه بنویسید، به طوری که مخاطب با یک نگاه اطلاعات مناسبی از آن به دست آورد.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها:
فضای مجازی, شبکه های اجتماعی, کسب و کار اینترنتی,
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




پربيننده ترين ها