صفحه اصلي > شرح خبر 


Share
کدخبر: ١٥٠٥
تاريخ انتشار: ١٤:٠٣ - 1394/10/12
در جست‌وجوی آرامش
در جهان امروز، آرامش واقعی را باید در درون‌مان و درکارهای‌مان جست‌وجو کنیم. برای اینکه احساس آرامش، توازن و آسایش بیشتری داشته باشیم می‌توانید کارهای کوچکی را در زندگی روزانه لحاظ کنیم. این کارهای کوچک، آرام آرام، می‌تواند آرامش بزرگی را برای تان به ارمغان بیاورد.
 در جست‌وجوی آرامش

بر تنفس تان تمرکز کنید
در جریان کارهای روزانه لحظه‌ای توقف کنید و چند نفس عمیق بکشید. با تکنیک‌هایی مثل «تنفس چهارگانه» می‌توانید استرس را کنترل کنید. چهار شماره هوا را به داخل بکشید، چهار شماره آن را نگه دارید، چهار شماره آن را بیرون بدهید و چهار شماره هم نفس تان را نگه دارید. این مراحل را چهار بار تکرار کنید.

 قضاوت را کنار بگذارید
هر زمان که اغوا شدید درمورد زندگی فرد دیگری اظهار نظر کنید، مقاصدتان را کنترل کنید. قضاوت کردن در مورد دیگران در شما  انرژی منفی ایجاد می‌کند.

 روزتان را با «سپاس» آغاز کنید
روزتان را با حالتی از سپاس و قدردانی آغاز کنید و به پایان ببرید. به دنبال موقعیت‌ها و تعاملاتی در زندگی روزانه باشید که در آن‌ها می‌توانید ابراز قدردانی و سپاسگزاری کنید.
 «شاد بودن» بهتر از «حق به جانب بودن»
ما اغلب آرامش درونی‌مان را در قبال اینکه بتوانیم نکته‌ای را به اثبات برسانیم، قربانی می‌کنیم. معمولاً این کار ارزشش را ندارد.

 نگران آینده نباشید
هرچند باورش به نظر مشکل است، اما ارتباط مستقیمی میان حضورداشتن در زمان حال و برخورداری از یک زندگی آرام وجود دارد. شما نمی‌توانید آینده را کنترل کنید. به آرامی آوردن افکارتان به زمان حال را تمرین کنید.

 غذای واقعی بخورید
هرچقدر غذایی که می‌خورید به حالت طبیعی ایجاد آن در روی زمین نزدیک تر باشد، از خوردن آن احساس بهتری خواهید داشت. غذاهایی را که از زمین به عمل می‌آیند بر غذاهایی که تولید می‌شوند ترجیح بدهید.

 با سکوت انس بگیرید
وقتی کسانی را که در نهایت حالت آرامش قرار دارند تصور می‌کنید، آن‌ها نوعاً در حال صحبت کردن نیستند.

 به صحبت‌های دیگران گوش کنید
ما اغلب در مکالمه‌ها از گوش‌های‌مان برای اینکه بفهمیم چه زمانی نوبت ما می‌رسد تا چیزهایی را که می‌خواهیم بگوییم، استفاده می‌کنیم. گوش دادن فعال را تمرین کنید. پرسش کنید، به بررسی بپردازید و آنگاه صحبت کنید.

 آهسته صحبت کنید
معمولا کمبود آرامش خودش را در تند یا بریده بریده صحبت کردن نشان می‌دهد. نفس عمیقی بکشید، از سرعت تان بکاهید و اجازه بدهید فکر و ملاحظه به عبارات تان شکل بدهند.

 تعلل نکنید
هیچ چیز مثل منتظر دقیقه نود بودن، استرس را وارد زندگی ما نمی‌کند. منتظر دقیقه نود نمانید. از هر جایی که مناسب دیدید، کار را شروع کنید.

 خودتان مهم‌تر هستید
شما تنها کسی هستید که می‌توانید در زندگی، 24 ساعته خودتان را همراهی کنید. پس بهتر است همراه خوبی برای خودتان باشید، نه یک همراه نق نقو و بهانه‌گیر.

 از خودتان انتقاد نکنید
جهان، با منتقدانی که تعدادشان بیش از حد نیاز است، به اندازه کافی جای دشواری برای زندگی هست. اگر شما هم یکی از آن‌ها باشید زندگی خوبی نخواهید داشت.
 انرژی و توجه تان را روی چیزی که می‌خواهید بگذارید
افکار، کلمات و اعمال ما همه تولید انرژی می‌کنند. انرژی‌ها، انرژی‌های مشابه خود را جذب می‌کنند. چیزی را به بیرون منتقل کنید که می‌خواهید آن را جذب کنید.

 روزهای «خالی از شکایت»
تصمیم جدی بگیرید که یک روز کامل از چیزی شکایت نکنید. این کار از چیزی که فکر می‌کنید سخت تر است. بتدریج این حالت همراه شما باقی خواهد ماند.

 تماشای طلوع آفتاب
مشاهده طلوع آفتاب به خودی خود حس بی نظیری از قدر شناسی و سپاسگزاری در ما ایجاد می‌کند. علاوه بر آن تماشای منظره‌های طبیعی مثل آبی آسمان یا دشتی که با برف زمستانی پوشیده شده، می‌تواند آرام‌تان کند.

 بازی‌های خلاق داشته باشید
به کودک درون‌تان اجازه بدهید بیرون بیاید و هوایی تازه کند، به بازی و جست و خیز بپردازد و نمایش بازی کند!

 خودتان باشید
هیچ چیز بیشتر از اینکه سعی کنیم چیزی غیر از خود واقعی‌مان باشیم در ما تنش درونی ایجاد نمی‌کند. اینکه خودمان باشیم ما را شادتر خواهد ساخت.

منبع: قدس آنلاین

برچسب ها:
آرامش, قضاوت, انتقاد, آینده, تغذیه,
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




سرخط آخرين مطالب
پربيننده ترين ها